Jeśli nie masz przy sobie komputera, a potrzebujesz dzisiaj zrobić raport i napisać maila, to w ogóle nie myślisz o zabieraniu się za te zadania w tym momencie. Technicznie jest to niemożliwe.
Sprawdzanie jakie rzeczy masz do zrobienia w domu, będąc w pracy, też nie mają większego sensu. Przecież i tak się nimi teraz nie zajmiesz. Ten punkt powinieneś ustalić w poprzednim kroku.
Inaczej mówiąc grupowanie zgodnie z kontekstem, to zastanowienie się co możesz wykonać w konkretnym miejscu i przy użyciu odpowiednich narzędzi.
Przejdźmy do konkretów.
Powinieneś stworzyć sobie listy zadań związane z kontekstem. Jakie to mogą być? O to kilka przykładów:
1. Internet (wszystkie działania, które wymagają dostępu do Internetu).
2. Dom (zadania, które jesteś w stanie wykonać w domu).
3. Biuro (podobnie jak wyżej, jedynie miejsce się zmienia).
4. Telefon (trafiają tu zadania, do których potrzebujesz użyć swojego smartphone).
5. Komputer (analogicznie jak z telefonem, zmienia się narzędzie do pracy).
6. Miasto (wszystkie działania, które załatwisz w swojej okolicy).
Dopasuj jednak to wszystko do siebie. Niektóre konteksty można połączyć i nie ma co na siłę tworzyć sztucznych list.
Jeśli wszystkie zadania, do których wykorzystujesz komputer, potrzebują dostępy do Internetu, to wystarczy jedna lista. Możesz dodać zupełnie inne konteksty, te wymienione wyżej są tylko przykładowe.